پکیج تزریق

پکیج تزریق

پکیج تزریق دستگاهی است برای تزریق مواد شیمیایی است، این پکیج عموماً در صنایع نفت و گاز، تصفیه فاضلاب، تصفیه آب، خنثی نمودن اسیدیته و بازها ، اضافه کردن مواد شیمیایی خاص به محیط و… مورد استفاده است. برای آشنایی بیشتر با این پکیج با ما همراه باشید.
شرکت سازنده پکیج تزریق

پکیج تزریق چیست ؟

پکیج تزریق دستگاهی است برای تزریق مواد شیمیایی. این پکیج به شکل وسیعی در قسمت های مختلف صنایع از جمله تصفیه فاضلاب مورد استفاده قرار می گیرد.

دلیل استفاده از این دستگاه و تولید و توسعه آن تزریق کردن مواد شیمیایی جامد و البته مایع جهت هدف های مختلف است. این پکیج عموماً در صنایع نفت و گاز، تصفیه فاضلاب، تصفیه آب، خنثی نمودن اسیدیته و بازها ، اضافه کردن مواد شیمیایی خاص به محیط و… مورد استفاده است.

اگر از سیستم های تزریق مواد شیمیایی استفاده می کنیم تحت الزامات بسیار سخت‌گیرانه‌ ای قرار می‌گیریم تا به طور صحیح و استاندارد از این ابزار استفاده کنیم.شیوه عمل پکیج تزریق به این صورت است که مواد شیمیایی را که در حالت مایع و جامد قرار دارند به وسیله آب یا سایر مواد شیمیایی مورد نظر به غلظت مورد نظر رسانده و مخزن را آماده تزریق می کنند.

این محلول به دست آمده را به وسیله یک میکسر به اندازه کافی هم می‌زنند تا ترکیبی به طور یکدست بوجود بیاید. این محلول به وسیله یک پمپ که به آن پمپ تزریق گفته می شود (یا پمپ دوزینگ) در ناحیه مورد نظر تزریق می‌شود.

 

انواع پکیج تزریق

پکیج تزریق دارای انواع گوناگونی می باشد که در زیر به آن‌ها پرداخته و ویژگی های هر یک را ارائه می کنیم:

• پکیج تزریق ساده:این نوع پکیج ارزان تر است اما از اجزای کمتری برخوردار می باشد.اجزای آن شامل دوزینگ پمپ ، مخزن، میکسر و تابلوی برق می باشد. این نوع پکیج ساده است و آن طور که گفتیم از اجزای کمتری برخوردار است اما بر اساس نیاز سفارش‌دهنده اجزای دیگری مثل پالسیشن، دمبر، گیج فشار، بال ولو ، سیستم آلارم و… به عنوان آپشن به آن اضافه می کنند.

• پکیج تزریق ضد انفجار: به این نوع پکیج ضد انفجار یا XE می گویند. و تمام اجزای آن از جمله موتور XED یا ضد انفجار هستند.

• پکیج تزریق ۶۷۵API -: این نوع پکیج بر اساس استاندارد های پروسه صنایع نفت و گاز و همین طور صنایع پتروشیمی تولید می گردد. این نوع پکیج در مقایسه با پکیج های دیگر از اجزای بیشتری برخوردار است. اجزای دیگری که در این پکیج وجود دارد عبارت‌اند از: یکنواخت کننده فشار و جریان، دوزینگ،سطح سنج مخزن، ، سنسور جریان، شیرهای اطمینان ، گیج‌ها و ترانسمیترهای فشار، فلومتر سیلندر کالیبراسیون، و فشارشکن و…

• پکیج تزریق سر چاهی: این نوع پکیج نیز از جمله نمونه‌های مورد استفاده در فرایندهای نفت و گاز هستند . از ویژگی های آن جلوگیری از خوردگی تجهیزات استخراج نفت و گاز و فرسودگی خطوط لوله است که در سر چاه ها و صنایع نفت و گاز مورد استفاده قرار می گیرد.

پکیج تزریق مواد شیمیایی

پکیج تزریق مواد شیمیایی به طور معمول در پالایشگاه‌ها ، ایستگاه‌های تقویت فشار در خطوط لوله صنایع فولادی و نفت و گاز و پتروشیمی‌ها مورد استفاده قرار می گیرد.

این پکیج ها جهت تزریق مواد شیمیایی محلول و با درصد اطمینان بالا به خطوط لوله یا مخازن گاز ، پتروشیمی ، صنایع نفتی و صنایع فرایندی کاربرد دارند.

بااهمیت‌ترین قسمت پکیج های تزریق مواد شیمیایی پمپ تزریق یا دوزینگ پمپ آن است.

انواع پکیج تزریق

چنانچه بخواهیم با دقت بیشتری به کاربرد پکیج مواد شیمیایی بپردازیم باید بگوییم که این پکیج به منظور اضافه نمودن مواد شیمیایی متفاوت مثل مواد منعقد کننده و کمک منعقد کننده ، اسید، قلیا، مواد ضد خوردگی و ضد رسوب، مواد ضدعفونی‌کننده، و… در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

پکیج مواد شیمیایی بر اساس نوع مصرف و نیاز در انواع ظرفیت های مختلف و با مشخصات متنوع طراحی و تولید می شوند. چنانچه ساخت این نوع پکیج ها از طراحی استاندارد و بر طبق اصول انجام گیرد، از ابعادی کوچک و با صرف انرژی بسیار کم و راندمان بالا برخوردار خواهند بود.

پکیج تزریق کلر زنی مایع

همه می دانند که آبی که فاقد کلر باشد آبی آلوده محسوب می شود.پس برای حفظ سلامت آب باید به آن گندزدا اضافه کنیم و معمول‌ترین نوع گندزدایی تزریق کردن کلر به آب به وسیله پکیج کلرزنی دوزینگ پمپ است.

کلر بااهمیت‌ترین ماده برای تصفیه کردن آب محسوب می شود. در اینجا پکیج کلر زنی نقش حیاتی در ممانعت از مسمومیت آب فاضلاب دارد. این پکیج دارای کاربردهای مهمی است که در زیر به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

• گندزدایی از آب شرب و آب لوله‌کشی

• ممانعت از رشد میکروارگانیک ها و گندزدایی از آب کولینگ تاور

• گندزدایی کردن از آب فاضلاب خانگی و فاضلاب های صنعتی

• ممانعت از آلودگی آب استخرها

• ایجاد اکسیداسیون مواد در آب های فاضلابی و در نهایت از بین بردن بافت های زنده.

قیمت پکیج تزریق

قیمت پکیج تزریق

قیمت پکیج به پارامترهای زیادی بستگی دارد این پارامترها عبارت‌اند از: ظرفیت مخزن پکیج، اتوماتیک بودن و یا دستی بودن دوز پمپ پکیج، جنس پکیج، ماده و متریالی که در ساخت قطعات پکیج استفاده شده است، برند پمپ تزریق مواد،برند موتور میکسر پکیج، قدرت ، توان و برد میکسر و…. این موارد و البته نوع پکیج مورد نظر، قیمت پکیج مواد را بسیار متغیر می کنند.

البته شما می توانید برای استعلام قیمت و خرید پکیج مورد نظر خود با نمایندگی‌ها و شرکت های سازنده پکیج تماس گرفته و قیمت روز محصول مورد نظر خود را بفهمید.

کاربرد پکیج تزریق

پکیج تزریق دارای کاربردهای فراوانی می باشد. در اینجا سعی می کنیم به مهم‌ترین کاربردهای این ابزار اشاره‌کنیم:

• میکس کردن پودر پرکلرین و انجام تزریق محلول بدون رسوب این پودر برای تصفیه نمودن آب آشامیدنی

• تنظیم کردن اندازه کلر آزاد در مخازن آب آشامیدنی

• تنظیم میزان کلر در پساب های تصفیه‌خانه فاضلاب جهت از بین بردن میکروارگانیسم ها ، باکتری‌ها،و جلبک‌ها .‌ تزریق نمودن مواد آنتی اسکالانت که مواد ضد رسوبی و تنظیم میزان غلظت آنتی اسکالانت ها در آب‌هایی که برای دیگ های بخار مورد استفاده قرار می گیرد،برج های خنک‌کننده،کندانسورها،مبدل های حرارتی و تغلیظ کننده‌ها.

شرکت سازنده پکیج تزریق

یکی از الزامات مهم در کنترل کردن فرآیندهای صنعتی افزایش حساسیت و دقت واحدهای مختلف آن است،از آنجایی که در سیستم های فرایندی یکی از نیاز های مهم و اساسی تزریق مواد شیمیایی با دقت بالا است، گروه صنعتی آریا پلاست(آرلیکا) با استفاده از دانش فنی و تجربه بالای کارشناسان خود اقدام به ارائه خدمات متنوع از جمله طراحی، ساخت، و اجرای سیستم های توزیع و انتقال مواد شیمیایی کرده است.

استفاده از فرآیند پیچیده مهندسی،و تولید پکیج های تزریق و انتقال مواد شیمیایی متفاوت بر پایه استاندارد های بین‌المللی همچون :ANSIو ASME ،IPS و API و سایر استانداردهای مورد نیاز کارفرمایان، از جمله تخصص های شرکت آریا پلاست می‌باشد.

کارنامه درخشان این شرکت صنعتی بیانگر این ادعا است که در طول سالیان با ارائه انواع خدمات و تولیدات صنعتی( از جمله تولید پکیج های تزریق) در بازار داخلی نقش پررنگی در این حوزه بر دوش داشته است.

سوالات متداول

پکیج تزریق دستگاهی است برای تزریق مواد شیمیایی. این پکیج به شکل وسیعی در قسمت های مختلف صنایع از جمله تصفیه فاضلاب مورد استفاده قرار می گیرد.

قیمت پکیج تزریق به پارامترهای زیادی بستگی دارد این پارامترها عبارت‌اند از: ظرفیت مخزن پکیج، اتوماتیک بودن و یا دستی بودن دوز پمپ پکیج، جنس پکیج، ماده و متریالی که در ساخت قطعات پکیج استفاده شده است، برند پمپ تزریق مواد،برند موتور میکسر پکیج، قدرت ، توان و برد میکسر و…. این موارد و البته نوع پکیج مورد نظر، قیمت پکیج تزریق مواد را بسیار متغیر می کنند.

پکیج تزریق دارای کاربردهای فراوانی می باشد. در اینجا سعی می کنیم به مهم‌ترین کاربردهای این ابزار اشاره‌کنیم:

• میکس کردن پودر پرکلرین و انجام تزریق محلول بدون رسوب این پودر برای تصفیه نمودن آب آشامیدنی

• تنظیم کردن اندازه کلر آزاد در مخازن آب آشامیدنی ….

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *